Fractievoorzitter

René Pelt

René.jpg

Mijn naam is René Pelt, woonachtig in Hoogwoud samen met mijn vrouw en bonusdochter. Sinds 1994 bent ik ZZP-er in de bouw en in de horeca. Op dit moment werkzaam bij een technische groothandel. In de kantine van Sportcentrum de Weyver draai ik al zo’n 15 jaar mee.

​

Als vrijwilliger doe ik veel in de Gemeente Opmeer. Ik draai mee met Zomerpop, Kinderdorp Opmeer, Award, Uitdaging, Gabberweek en HIP’92. Ben bestuurslid bij ZHO. We kunnen trots zijn op Opmeer. We organiseren veel voor onze jeugd. Het eigen baas zijn maakt dat ik voluit kan deelnemen aan de activiteiten. Misschien nooit zo opvallend, maar wel genietend van de mensen om me heen.

​

Lijstaanvoerder van Gemeentebelangen Opmeer is prachtig maar we besturen samen; kandidaten, bestuur, onze achterban en alle inwoners die inbreng hebben! Vanaf 2006 ben ik raadslid en de laatste drie jaar ben ik fractievoorzitter. Samen tot een goed oordeel komen, in overleg met inwoners en collega raadsleden geeft voldoening. “Ik zit in het bestuur van de gemeente” is de uitspraak als ik op het politieke werk word aangesproken. Zo ben ik ook bestuurslid van Overleg Lokale Partijen West-Friesland waarbij in gesprekken met bestuurders van andere gemeenten inspiratie opgedaan en informatie vergaard wordt.

​

De raad vraagt meer inspanning sinds de Overheid taken naar de gemeenten heeft overgebracht. Professionele ondersteuning, aan tafel met Burgemeester en wethouders zorgt dat Gemeentebelangen Opmeer voor complexe vraagstukken de beste oplossing heeft voor zijn inwoners. Een goede afweging van belang en financiën, daar wil ik de aankomende vier jaar aan bijdragen!

Raadslid

Jos Stam

Jos.jpg

Mijn naam is Jos Stam, ben 56 jaar oud, sinds 2 jaar weduwnaar en heb 2 dochters.

Van beroep ben ik ondernemer. Verder ben ik al jaren actief in het verenigingsleven,

wat ik met veel plezier doe.

Ik stel me verkiesbaar voor Gemeentebelangen Opmeer omdat het een partij is wat

dicht bij de burger staat. Ik wil me sterk maken voor tijdelijke starterswoningen in alle kernen.

Als dit voor arbeidsmigranten kan dan kan het zeker voor onze eigen jeugd.

Dus ja mits in plaats van nee maar……

​

Ik wil me sterk maken voor lage woonlasten, transparant afvaltarief en een transparant OZB tarief.

Dit houd in dat je in Jip en Janneke taal duidelijk kan uitleggen waar onze woonlasten naartoe gaan en wat we er voor terugkrijgen. Sociaal is ook dat iedereen evenveel betaald voor dezelfde dienst.

We moeten het gewoon zakelijk en nuchter bekijken geen rare fratsen met gemeenschapsgeld uithalen.

​

Behoud van eigen identiteit in de grote en kleine kernen

Bedrijvigheid stimuleren in groeimogelijkheden, want zonder bedrijven kunnen we niet. Dit bevorderd de leefbaarheid. Want wat je uitgeeft moet ook ergens vandaan komen en niet zoals sommige partijen doen geld uitgeven van een ander.

Zo zijn wij als Opmeerders niet opgevoed.

Mijn slogan is:

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Raadslid

Daphne Korver-Bellis

Daphne.jpg

Al 42 jaar woon ik in onze mooie gemeente Opmeer, geboren en getogen. Ondertussen gelukkig getrouwd en met een prachtige dochter wonend in Spanbroek. Door die 42 jaren heen, heb ik gewoond in Opmeer, Hoogwoud en Spanbroek en alle kernen hebben hun eigen charmes waar ik me altijd thuis heb gevoeld.

Ik heb zo’n 5 jaar geleden besloten politiek actief te worden omdat ik in mijn werk situaties tegen kwam waar ik door middel van denken in oplossingen en een luisterend oor te biedenveel meer bereikte dan me vast te houden aan de standaard protocollen. Waarom dan niet proberen of ik daar samen met Gemeentebelangen Opmeer ook in de politiek een verschil mee zou kunnen maken.

Van die 5 jaar mocht ik al 3 jaar raadslid zijn, met name op het gebied van WMO, samenlevingszaken , armoedebestrijding etc ,maar ook elk breed maatschappelijk gedragen onderwerp zoals het recycletarief van de HVC.

Deze nieuwe rol is zeker iets waar ik in ben gegroeid, en zo veel heb mogen leren. Een turbulente periode waarin Gemeentebelangen ook nog eens van oppositie naar coalitie ging en we voor enorme beslissingen stonden die niemand graag wilde nemen. Maar wat ben ik trots dat ik daar ook deel van mocht zijn. Gaande weg heb ik mijn stem gevonden voor de inwoners, en kan ik oprecht zeggen dat ik samen met mijn fractie ervoor zorg dat er niet alleen gekeken wordt naar het “dilemma” maar dat er geluisterd wordt naar het verhaal van de bewoners die beïnvloed worden. Dat vind ik al een hele overwinning en daar zal ik me altijd hard voor blijven maken, want dat is waar het voor mij over gaat in de politiek, en waar we het allemaal voor doen: een prettige plek om te wonen voor de inwoners van Opmeer.

Ik blijf als vertegenwoordiger van de inwoners van Opmeer de mens weer zichtbaar maken te midden van de protocollen.